אתר קליק

 


 האתר הפסיק להתעדכן החל מהתאריך 16.3.14 אבל אני אביא מדי פעם ספיישלים.

למה האתר נסגר?

האתר התעדכן לאחרונה ב15/04/17

                         

 



                                         

                                                                                  

              חג סוכות
 
סוכות בתנ"ך
.סוכות הוא אחד ממועדי העליה לרגל המוזכרים בתורה 
יחד עם פסח ושבועות, היו אלה שלוש פעמים בהם עלו אנשים 
.לירושליים לשמוח ולחגוג 
:הנה כמה פסוקים מספר שמות, פרק כ"ג 
דבר אל בני ישראל לאמר בחמישה עשר יום לחודש השביעי הזה "
.' חג הסוכות שבעת ימים לה 
"אך בחמישה עשר יום לחודש השביעי, באספכם את תבואת הארץ 
.תחוגו את חג ה' שבעת ימים, ביום הראשון שבתון וביום השמיני שבתון 
ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר כפות תמרים וענף עץ עבות וערבי 
." נחל ושמחתתם לפני ה' אלוהיכם 
בסוכות תשבו שבעת ימים כל האזרח בישראל ישבו בסוכות, למען "
ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני-ישראל בהוציאי אותם מארץ 
"... מצרים 
אנו רואים שהתורה נותנת שתי סיבות לחגיגה, האחת חקלאית והשניה 
.לאומית. שתיהן דרכים לחגוג את עבודת השם בחילופי עונות, מקיץ לחורף 
 
 
 
ארבעת המינים
על אף שהתורה אינה מציינת את שמות המינים או תיאורם המדויק, היהודים 
.מזהים את ארבעת המינים באופן מסורתי 

.הדר"- הוא האתרוג - פרי הדומה ללימון "
.לולב"- ענפים רכים של עץ התמר "
.הדס"- בעל ריח "
.ערבה" - גדלה ליד נחלים "

המדרש מוצא סימליות בארבעת המינים החקלאיים בסוכות 
האתרוג - בעל ריח וטעם - דומה לאלו השומרים על התורה וגם עושים 
.מעשים טובים 
,הלולב - אשר יש לו טעם אך אין לו ריח, דומה לאלו השומרים את התורה 
.אך אינם עושים מעשים טובים 

ההדס - אשר ריח נעים לו, אך אין לו טעם, דומה לאלו אשר עושים מעשים 
.טובים, אך אינם שומרים את התורה 

הערבה - שאין לה לא טעם ולא ריח, דומה לאלו אשר אינם עושים מעשים 
.טובים, ואף אינם שומרים את התורה
 
 
 
 
בנית סוכה
התנ"ך מתאר רק מקרה אחד בו בני ישראל בנו סוכות, וזה היה בזמן החזרה 
מגלות בבל. בספר נחמיה, פרק ח', מתוארים האירועים שקרו במאה החמישית 
.לפנה"ס, כאשר היהודים ניסו ליישב מחדש את ארץ אבותיהם 
ויעבירו קול בכל עריהם ובירושלים לאמר : צאו ההר והביאו עלי זית ..."
.ועלי עץ שמן ועלי הדס ועלי תמרים ועלי עץ עבות לעשות סוכות ככתוב 
"... ויצאו העם ויעשו להם סוכות איש על גגו ובחצרותיהם 
.נראה שבימים ההם, המנהג היה לבנות סוכה מהחומרים של ארבעת המינים 
מסורות רבניות מאוחרות יותר הגמישו את הכללים, ומיסדו את עקרונות 
:בנית הסוכה 
הקירות צריכים להיות מחומרים זמניים - עץ, מקלות, בד - עדיפים על לבנים -
.או בטון 
.שלושה קירות - מספיקים -
החלק החשוב ביותר הוא : מה בא מלמעלה ?. הסכך יכול להיות רק מענפים -
.אשר אינם קשורים יותר לקרקע 
יש לדאוג שהסוכה נמצאת תחת כיפת השמיים, ולא תחת גג או עץ התפוח -
.של שכנך 
הסכך צריך להיות מספיק כדי לתת צל, אבל לא יותר מדי, כדי לא לחסום -
.לגמרי את מראה השמיים 

 
 
 
האושפיזין - ברוכים הבאים
אירוח הוא נושא מרכזי בחגיגות הסוכות. במשך שבוע אנחנו מבלים מה 
שפחות בבתינו הנפלאים, ומעדיפים את הסוכה האירעית והצנועה. בדרך 
זאת אנו משחזרים את הסוכות של אבותינו, אשר חיו 40 שנה במדבר 
.כאורחיו של אלוהים 
הרבה אנשים, בתי כנסת וקהילות עושים מאמצים גדולים לארח, ולפתוח 
.את סוכותיהם לאחרים 
בימי הביניים החל המנהג לקבל בברכה באופן סמלי את שבעת אנשי התורה 
.החשובים, אשר "מבקרים" בסוכתנו, כל אחד באחד משבעת ימי הסוכות 
." אלו נקראים "אושפיזין 

ביום הראשון - אברהם 
ביום השני - יצחק 
ביום השלישי - יעקב 
ביום הרביעי - יוסף 
ביום החמישי - משה 
ביום השישי - אהרון 
ביום השביעי - דוד 
כל הזכויות לאתר שמורות לבעל האתר ולו בלבד ,אם ראיתם חומר פוגע אנא דווחו לנו ונורידו , האתר נבנה על ידי יו-יו בניית אתרים בחינם כנסו ובנו לכם אתר בחינם שייך ליו-יו אתר פנאי לילדים ונוער האתר שיש בו הכל
דיווח על אתר
משחקים | אתרים לבנות | משפטים לפייסבוק | סרטונים מצחיקים | רקעים | בדיחות | משחקים יפים | משחקי בנות | משחקים לאייפון | משחקים חינם | חיפוש משחקים | משחקים וירטואלים |
משחקי דפדפן | דפי צביעה | עולם הדוגמניות | קונטר סטרייק | אתרים לילדים | 250 משחקים | עולם המשחקים | באבלס | תמונות מצחיקות | סטטוסים לפייסבוק | טריוויה | קטנטנים | 200 משחקים | משחקי בנים |