אתר קליק

 


 האתר הפסיק להתעדכן החל מהתאריך 16.3.14 אבל אני אביא מדי פעם ספיישלים.

האתר התעדכן לאחרונה ב15/04/17

                         

 



                                         

                                                                                  

  1. עודכן לאחרונה ב8.7.14



    אודי:
     

    חברת אודי נוסדה בשנת 1910 על ידי אוגוסט הורש. הורש עבד עד אותם ימים בחברת בנץ' מי שלימים תתאחד עם מרצדס. חברת הרכב הראשונה שהקים נקראה על שמו "הורש", בשנת 1899, אך הוא לא הורשה להשתמש בשם זה בשנית. בשנת 1932, ארבעה מותגי רכב גרמניים (אודי, DKW, הורש, וונדרר) התאחדו ויצרו את 'אוטו-אוניון' שסמלו של איחוד זה אלו הם ארבעת החישוקים מהם מורכב סמל אודי כיום. 
    בשנת 1958 השתלטה מרצדס על 'אוטו-אוניון' אך כבר ב-1964 רכשה מידיה פולקסווגן את השליטה ושינתה את שם הקבוצה ל'אודי'. 
    אודי נחשבת כיום ליצרנית פרימיום ומכוניותיה מתחרות באלו של ב.מ.וו ומרצדס. קבוצת אודי שולטת גם על למבורגיני.

    אתר אודי ישראל
    דגמי אודי: iCAR | וואלה


    אופל: 

    אופל הינה אחת מיצרניות הרכב הותיקות באירופה שעדיין קיימות. בתחילת דרכו עסק 'אדם אופל' בייצור מכונות תפירה, אך עולם התחבורה משך אותו יותר. בשנת 1886 הוא ייצר את האופניים הראשונות שנשאו את השם אופל ובשנת 1898 הוא סיים לבנות את מכוניתו הראשונה, שהתבססה על ה'לוטסמן'. השם אופל החל לתפוס מעמד בכיר, אך המשבר הכלכלי של 1927 איים על קיום החברה. בשנת 1929 השתלטה ג'נרל מוטורס על היצרנית הגרמנית וב-1930 יוצרה המכונית העממית הראשונה של אופל - ה-P4 וכן משאית קלה.
    לאחר מלחה"ע השניה, נולדו המכוניות אולימפיה, רקורד, קדט ואחרות ובשנות השמונים הייתה אופל מיצרניות הרכב המובילות באירופה. בשנות ה-90 עומעם זוהרה של החברה וכעת היא נמצאת בפרויקט נרחב לרענון המותג.

    אתר אופל ישראל 

    דגמי אופל:וואלה |iCar


    איסוזו:


    לחברה היפנית ישנה היסטוריה עשירה בעולם הרכב ביפן. החלק מחטיבת IHI ביפן, החלה איסוזו לייצר כלי רכב בשנת 1916. הרכב המסחרי המפורסם ביותר של החברה במזרח הייתה משאית ה-ELF בשנת 1959. בשנת 1962 החלה איסוזו לייצר את מכוניותיה במפעל פוגיסאווה בו היא מייצרת עד היום. 
    עד לא מכבר, נשלטה החברה על יגי ג'נרל מוטורס האמריקנית וב-2005 היא נחשבה ליצרנית הגדולה ביותר של רכבי עבודה בגודל בינוני. החברה גם מפורסמת בייצור מנועי דיזל ורק בשנת 2003 ייצרה החברה 16 מיליון מנועי דיזל שאותם ניתן למצוא בכלי רכב מסביב לעולם. ב-7 בנובמבר 2006 רכשה טויוטה 5.9 אחוז ממניות איסוזו וג'נרל מוטורס הפסיקה להיות בעלת השליטה העיקרית באיסוזו. 
    בארץ מיוצגת החברה בעיקר עם ה-DMAX.

    אתר איסוזו בישראל

    דגמי איסוזו:וואלה | iCar



    אלפא:
    אלפא האיטלקית נוסדה בשנת 1907 על ידי קווליאר אוגו סטלה בשיתוף יצרנית הרכב הצרפתית אלכסנדרה דראק. במסגרת שיתוף פעולה זה ייצרו מכוניות החברה הצרפתית בנאפולי. אולם, כאשר קרס שיתוף הפעולה, חבר סטלה למשקיעים איטלקיים, מפעל הייצור עבר לפרברי מילאנו ושם החברה שונה לאלפא (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). המכונית הראשונה שיוצרה באופן עצמאי הייתה ה-24HP (על שם 24 כ"ס שלה) בשנת 1910. כבר בשנת 1911 ניצחו שתי מכוניות מסוג זה במרוצי הטרגה פלוריו.
    מלחה"ע הראשונה גרמה להפסקת ייצור המכוניות ומעבר לייצור כלי רכב עבור הצבא. בשנת 1920 שונה שם החברה פעם נוספת לאלפא רומאו.
    החברה ידעה קשיים כלכליים רבים לכל אורך הדרך, ובעיקר בשנות השבעים עד שלבסוף נקנתה יחד עם לנצ'יה על ידי פיאט. 
    החברה האיטלקית התפרסמה בעולם בזכות הצלחותיה הרבות על מסלול המירוצים ובזכות מכוניות הפאר הספורטיביות שיוצרו תחת ידיה.
    כיום אלפא נמצאת בתהליך של חיזוק מתמיד עם הצגת כמה מכלי הרכב היפים ביותר.

    אתר אלפא בישראל




    אסטון מרטין:
    יצרנית הרכב הבריטית נוסדה בשנת 1913 לאחר שליאונל מרטין ניצח במרוץ 'אסטון קלינטון' בעזרת מכונית שבנה בעצמו. אולם, עד 1920 יצרה החברה 50 מכוניות בלבד. בשנת 1947, בסיום מלחמת העולם השניה, דויד בראון רכש את אסטון מרטין ואת לגונדה ואיחד את הייצור. אז הופיע גם צירוף האותיות DB כחלק משמות הדגמים. אסטון מרטין המשיכה לבסס את מעמדה בעולם המירוצים, הודות למנועים הייחודיים שפותחו בחברה.
    בשנת הוא פרש מהחברה והחלו מלחמות השליטה עד אשר נרכשה החברה על ידי פורד האמריקנית ב-1987. 
    בשנת 2001 בלבד מכרה החברה 1300 מכוניות מסוג DB7 והיא כרגע מחזיקה בשיא המכירות לדגם אחד.
    בשנת 2007, בעקבות התוכנית להתייעלות כלכלית, נמכרה אסטון מרטין לקבוצת משקיעים שבראשה עומדת חברת פרודרייב.

    דגמי אסטון מרטין בעולם: 
    וואלה



    ב.מ.וו:
    שורשיה של חברת ב.מ.וו החלו דווקא מעולם התעופה. מייסד החברה, גוסטב אוטו היה בנו של מפתח מנוע ארבע הפעימות, אשר שמשו בתחילת דרכם בעיקר מטוסים ומשם נגזר סמלה הכחול של החברה - צורת הפרופלור.
    בשנת 1928 החלה החברה לייצר מכוניות ואז גם נקבע שמה - BMW (Bavarian Motor Works). אט אט ביססה החברה את מעמדה גם בעולם האופנועים. המכונית הראשונה מתוצרתה הייתה הב.מ.וו דיקסי שהייתה מבוססת על האוסטין 7.
    בסוף שנות החמישים, התחלפה הנהלת החברה ומגוון המכוינות צמח עם הצעת ה-1500 המיתולוגית.
    באמצע שנות התשעים, השתלטה ב.מ.וו על נכסי חברת רובר הבריטית, אך הכישלון לא אחר לבוא. בסופו של הרומן הכושל, ב.מ.וו מכרה מידיה את ה"פצוע האנגלי" תמורת 10 פאונד בסך הכל. אולם, היא בחרה להשאיר בידיה את מותגי אוסטין הילי, ריילי ומיני.
    נכון להיום, ב.מ.וו מחזיקה גם במותג רולס-רויס ויש בידיה 23 מפעלי הרכבה ברחבי העולם.

    אתר ב.מ.וו בישראל

    דגמי ב.מ.וו:וואלה | iCar 


    בוגטי:
    בוגטי הנה אחת מיצרניות הרכב הנחשקות בעולם, בייחוד בתחום מכוניות הספורט של החברה. מייסד החברה, אטור בוגטי נולד באיטליה והוא ייסד את החברה בסוף המאה ה-19בעירה מולשים, אשר סופחה לצרפת בשנת 1919.
    גם בוגטי, כמו יריבותיה, נהנתה מהצלחות במסלולי המירוצים כמו ניצחון במירץ הראשון שהתקיים במונקו. בשנת 37 ו-39 החברה ניצחה פעמיים במרוץ היוקרתי ה'לה-מאן' 24 שעות עם הוירון הראשונה.
    לקראת סוף שנות השלושים, ניסה אטור בוגטי את כוחו בעיצוב מכוינת חדשה ואף מטוס, אך אף אחד מהם לא הגיע לייצור. קריסת החברה החלה בשנת 1939 עם מותו של הבן גון בוגטי בגיל 30 עת שביצע נהיגת ניסוי ב'טייפ 57' - מכונית מרוץ חדשה. מלחה"ע השניה עצרה את יצור כלי הרכב והמפעלים הופצצו עד עפר. בשנת 1947 מת אטור בוגטי המייסד ובמקומו ניסה להמשיך את הדרך רונלד בוגטי, עם יצור מכונית חדשה, אך הוא נכשל והחברה הפסיקה את יצוור המכוניות והתמקדה בייצור חלקי מטוסים. בשלב זה החברה החליפה בעלויות באופן תכוף עד אשר נרכשה ב-1987 על ידי משקיע איטלקי. מפעלי הייצור עברו מצרפת אל קרבת העיר מודנה באיטליה בשכנות לפרארי, למבורגיני, פגאני, דה-טומאסו ומזרטי.
    בשנת 1998 נרכשה בוגטי על ידי קונצרן פולקסווגן והחברה הציגה מספר מכוניות קונספט מרהיבות, בניהן הראשונה להציע מנוע בתצורת W. בשנת 2000 הציגה בוגטי את הקונספט 16/4 EB שמאוחר יותר תיקרא וירון ותציע 1001 כ"ס.

    דגם בוגטי בעולם: 
    וואלה



    ביואיק:
    בשנת 1903 הקים דיויד דנבאר ביואיק חברה על שמו לייצור עגלות ללא סוסים. כך נקראו המכוניות בראשית דרכן. דיויד ביואיק פיתח כבר אז מנועים בעלי שסתומים עיליים, מה שנחשב לטכנולוגיה פורצת דרך באותם ימים. בשנת 1908 החברה נעשתה לאהודה מאוד ולכן היא נרכשה על ידי ויליאם דורנט כדי ליצור את ג'נרל מוטורס. 
    החברה נהנתה ממוניטין של חדשנות ועיצוב מאופק אך מעניין וכבר בשנת 1940 הייתה ביואיק לחברה השניה בגודלה מאחורי שברולט בקונצרן ג'נרל מוטורס. אולם, השנים לא הטיבו עם החברה ומכוניותיה נתפסו תמיד כמקדימות את זמנן מבחינת העיצוב והמכירות צנחו. כמום נמצאת החברה האם ג'נרל מוטורס במסע שיקום תדמיתי לחברה, שאגב מצליחה לככב בשוק הסיני.

    אתר ביואיק בישראל

    דגמי ביואיק :וואלה | iCar


    בנטלי:
    כיום, בנטלי נמצאת תחת בעלותו של קונצרן פולקסווגן, אך שורשיה מתחילים כבר ב-1919 עת הוקמה על ידי וולטר אוון בנטלי במערב סאסקס שבבריטניה. בתחילה, ייצור המכוניות נעשה בצפון לונדון, אך למרות שאלו היו יוקרתיות מאוד, הן נמכרו בקצב איטי בגלל מחירן הגבוה. גם אנשי בנטלי גילו שהמפתח להצלחה ושיפור המכוניות תמון במסלולי המירוצים כמו סבב המירוצים היוקרתי ה'לה-מאן' 24 שעות. 
    אולם גם אז, המכירות לא שיפרו את תזרים המזומנים של החברה וזו לבסוף אחר מאבק עיקש בבתי המשפט, נרכשה על ידי רולס-רויס ונשארה בבעלותה עד שנת 2002.
    בשנה זו רכשה פולקסווגן את הקבוצה ובתערוכת ז'נבה הציגה את הבנטלי הראשונה תחת פולקסווגן.
    שנת 2005 סימלה הצלחה נוספת עבור בנטלי עם התגברות מכירות הקונטיננטל GT והפליינג ספור. ב-2006 הופיעה ה-GTC הפתוחה והאזור. כעת, העתיד נראה מבטיח עבור היצרנית הבריטית.

    דגמי בנטלי בעולם:
    וואלה





    ג'יפ:
    מה שהחל בתור דרישה של צבא ארה"ב לייצור רכב שטח בעל הנעה כפולה, משקל של רבע טון וממדים קטנים, הפך לכלי רכב פופולרי ביותר. 134 חברות ניגשו למכרז ושלוש חברות (וויליס, פורד ובנטם) הציגו דגמי אבטיפוס. הדגם של וויליס היה החזק ביותר והחברה קיבלה חוזה לייצור 16,000 יחידות עבור הצבא. אולם, בעקבות מוגבלות הייצור בוויליס, היא חתמה חוזה עם פורד שתייצר עבורה חלק מכלי הרכב תחת מפרטי וויליס. בסופה של המלחמה ייצרה וויליס 358,489 כלים ששמם היה MB ופורד ייצרה 277,896 כלים זהים שכונו GPW וכך נולד הכינוי GP וזה הוביל בסופו של התהליך להולדת השם ג'יפ (jeep).
    בסיום המלחמות, כאשר חזרו הבנים הביתה, הם לא שכחו את ההתאהבות בג'יפ רב היכולות והביקושים לגרסה אזרחית הרקיעו שחקים. וויליס שהייתה קשובה לקולות בשוק, הציגה את ה-CJ-2A כגרסה האזרחית של הג'יפ הצבאי. מאוחר יותר, ב-1949 נולד גם הסטיישן כפול ההנעה הראשון שפנה לאלו שרצו יכולות שטח עם שימושיות משפחתית. מאז החברה נרכשה על ידי 'קייסר פריזר' ואחר כך על ידי AMC כאשר בדרך יוצרו ה-CJ-5 ב-1970, ה-CJ-7 ב-1976 והרנגלר ב-1986.
    בשנת 1987 נקנתה AMC על ידי קרייזלר והיא בבעלותה עד היום.
     



    דגמי ג'יפ:
    וואלה | iCar



    דאצ'יה:
    דאצ'יה הרומנית נחשבת לחברה צעירה יחסית בעולם הרכב. היא נוסדה על ידי הממשלה הרומנית ב-1970 בעזרת סיוע טכני של רנו הצרפתית. מייד עם הקמת המפעל יוצרה הדאצ'יה 1300. מכונית זו, למרות מספר עדכונים בדרך, יוצרה כמעט ללא שינוי עד שנת 2000. בשנת 1995 יוצרה הנובה ומאוחר יותר גם הסופר נובה עם מנועי 1.4 ליטר ותיבת הילוכים של רנו. שיתוף הפעולה עם רנו התרחב ומרבית מכוניות דאצ'יה צוידו בחלקים ממכוניות רנו. 
    בשנת 2004 בנתה רנו את מפעל הייצור מחדש והציגה את הלוגן.כיום הלוגן מיוצרת בעיקר עבור שווקים מתפתחים במרוקו, קולומביה, רוסיה, ברזיל, הודו ואירן.

    דגמי דאצ'יה: 
    וואלה



    דודג':
    בשנת 1914 החליטו האחים ג'ון והורש דודג' להיכנס לעולם התחבורה הממונעת הצומחת באותן שנים. התוכנית הייתה לייצר מכוניות עמידות, שימושיות ואמינות עבור הצרכנים. גם לאחר שנרכשה החברה על ידי קרייזלר, תפישה זו המשיכה להיות הייסוד לבניית מכוינות דודג'. סמל הקרניים של החברה הופיע ב-1932 וזכה לאהדת הקהל. בהמשך השנים, שינו מכוניות דודג' את עיצובן עם הצגת ה'רד-ראם V8' וה-D-500 ב-1956. במהלך שנות השישים, הוצגו הדארט והלנסר כחלק מתפישת השימושיות המקורית של החברה.
    משבר הדלק בשנת 1974 סימל את סוף עידן מנועי הענק ולאורך כל שנות השמונים עדכנה דודג' את מכוניותיה במנועי 4 צילינדרים צנועים, הנעות קדמיות וכדומה, אך החברה לא הצליחה להתגבר על הקשיים הכלכליים שפקדו אותה. ההתעוררות החלה בשנות התשעים עם חידוש ליין המכוניות ובעיקר עם הצגת הויפר השרירית. כיום משמשת דודג' כניסיון של קרייזלר לפרוץ אל יבשת אירופה בפרט ואל השווקים שמחוץ לארה"ב בכלל.

    אתר דודג' בישראל

    דגמי דודג':וואלה | iCar


    דייהטסו:
    סיפורה ההיסטורי של היצרנית היפנית דייהטסו מחזיר אותנו אל שנת 1907. שמה של החברה היה באותם ימים הטסודוקי סאיזו והיא התמחתה בייצור מנועים. למעשה, רק ב-1930 ירדה המכונית הראשונה מתוצרתה מפס הייצור והיא נעה על שלושה גלגלים בלבד. 
    לאחר מלחמת העולם השניה, שינתה החברה את שמה לדייהטסו, אך המשיכה לייצר מכוניות בעלות 3 גלגלים. בשנת 1967 רכשה טויוטה את דייהטסו ועשור אחר כך יוצרה השרייד הראשונה במפעל שבאוסקה; מכונית מיני זעירה וחסכונית. זו גם הייתה המכונית הראשונה שהגיעה מיפן אל אירופה.
    דייהטסו נחשבת עד היום ליצרנית מובילה בתחןם המכוניות הקטנות ומכוניותיה זוכות להצלחה נרחבת ביפן.

    אתר דייהטסו בישראל

    דגמי דייהטסו:וואלה | iCar 



    האמר:
    בדומה לסיפורו של הג'יפ המקורי, גם ההאמר נולד ככלי רכב שיועד עבור הצבא האמריקני. ההאמר יוצר במקור על ידי AM ג'נרל במפעל שבאינדיאנה. AM ג'נרל רצתה למכור את ההאמר כרכב אזרחי עוד בסוף שנות השמונים ולכן בשנת 1990, זוג האמרים לבנים תאומים הוסעו מלונדון ועד לבייג'ין דרך השטח כשהם חוצים את ברית המועצות. המסע סוקר באופן נרחב בערוץ ESPN והדבר גרם ליחסי ציבור טובים בהרבה מאלו שעשתה אפילו מלחמת המפרץ. 
    בשנת 1995 החלה AM ג'נרל למכור גרסאות אזרחיות של ההאמר (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle). על פי האגדה, הם החלו לעשות כן לאחר לארנולד שוורצנגר ביקש מהם למכור לו מספר יחידות, לאחר שראה שיירה כזו חולפת בסמוך לאתר הצילומים בו כיכב - שוטר בגן הילדים.
    מאז נוספו להאמר שני דגמים מתורבתים יותר העונים לשם H2 ו-H3. ב-12 במאי 2006 הודיעה AM ג'נרל על הפסקת ייצור ההאמר המקורי ה-H1.

    אתר האמר בישראל

    דגמי האמר:וואלה |iCar


  2.  
     

    הונדה:
    למרות שחברת הונדה ביססה את מקומה בעולם כיצרינת אופנועים מובילה, סויצירו הונדה, מייסד החברה החליט בתחילת שנות השישים לנסות את כוחו בייצור מכוניות. שאיפתו להצלחה של סויצירו הונדה הביא את החברה למעמד של יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן כבר ב-1990.
    הניסיון הרב אותו צברה הונדה בעולם האופנועים, עזר לה מאוד בפיתוח מכוניות קטנות שימושיות ומהנות במיוחד כמו ה-N360, ה-N600 וכמובן ה-S800 הדו-מושבית. הסיווק הראשונה שיוצרה זכתה להצלחה עולמית, מה שהביא מאוחר יותר גם להולדת האקורד ומכונית הקופה פרלוד.
    כיום, הונדה נהנית מהצלחת רוב דגמיה גם מחוץ ליפן וכן החברה נהנית מהצלחה חסרת תקדים ביבשת אמריקה עם מותג אקיורה.

    אתר הונדה בישראל

    דגמי הונדה:וואלה |iCar

    וולוו:
    יצרנית מכוניות הפרימיום משוודיה, הנה אחת היצרינות המפורסמות בעולם. החברה הוקמה ב-10 באוגוסט 1926 בעיק גות'נבורג. המכונית הראשונה של וולוו הייתה ה-OV4 והיא ירדה מפס הייצור ב-14 באפריל 1927. מאז המשיכה החברה לייצר מכוניות לשוק המקומי, ובעיקר לזה האמריקני כל מכוניות מפורסמות כמו ה-P1800 וה-164. המוטו המרכזי של מייסדי החברה אסר גבריאלסון וגוסטב לרסון היה כי בתור מכונית שמיועדת לבני אדם, עליה להיות בטיחותית מאוד, ואכן מכוניות וולוו נחשבו תמיד לבטיחותיות מאוד. 
    בשנת 1999 היא נרכשה על ידי פורד בנוסף ללנד-רובר, אסטון מרטין ויגואר.
    בשנת 2003 וולוו חידשה את מרבית דגמיה ובשנת 2006 היא השיקה את הדור החדש של מכונית הסלון ה-S80 ואף את ה-C30 שאיתה היא מתכוונת לפנות לצעירים יותר.

    אתר וולו בישראל

    דגמי וולו:וואלה | iCar

    טויוטה:
    היצרנית היפנית טויוטה היא אחת משלוש יצרניות הרכב הגדולות בעולם. היא מפעילה כ-56 מפעלי ייצור בכ-25 מדינות בעולם.
    מכונית הטויוטה הראשונה נבנתה בשנת 1935, אך הייצור הנרחב החל רק בשנות החמישים. ה'קראון' הייתה המכונית הראשונה לצאת מגבולות יפן בשנת 1955, אך דווקא המכונית הקטנה ממנה העונה לשם קורולה שיוצרה בשנת 1966 היא זו שהביאה את הצמיחה המשמעותית ביותר עבור טויוטה. 
    בנוסף לכך, למרות שטויוטה ידועה ביצור המוני של מכוניות משפחתיות, בהיצע הדגמים שלה ישנם רכבי שטח רבים ומספר מכוניות ספורטיביות אשר קנו להן מעריצים בכל רחבי העולם.

    אתר טויוטה בישראל 

    דגמי טויטה:וואלה | iCar

    טיויאר:
    TVR הנה אחת מיצרניות רכבי הספורט האחרונות מתוצרת בריטניה, אך גם עובדה זו קיבלה תפנית צורמת לאחרונה, עם החלפת הבעלות על החברה מידיים בריטיות לרוסיות וסגירת מפעל הייצור המרכזי של החברה בבלקפול שבאנגליה.
    החברה הוקמה בשנת 1947 על ידי טרוור וילקינסון. המכונית הראשונה יוצרה ב-1949 וכבר ב-1953 פיתחה החברה את תצורת הגוף העשוי מסיבי זכוכית מחוזקים המורכב על שלדת צינורות מתכת וכך בנויות מכוניות החברה עד היום. בתחילת הדרך, עד שנת 1970, נמכרו מכוניות החברה כ"קיט" להרכבה עצמית, מתוך המטרה להתחמק ממיסוי שהוטל על מכוניות שלמות, אך בשנה זו כאמור, נסגרה הפרצה החוקתית ומכירת מכוניות הקיט פסקה.
    עם השנים עלו הספקי המכוניות מפחות מ-100 כ"ס ממנועים בנפח הקטן מ-2.0 ליטר, צמחו מנועי החברה לכדי מנועי V6 וחלקם אף נעזרו במגדשי 'על'. בשנות התשעים נזנחו רוב המנועים המוכרים ומתחת למכסה המנוע הושתלו מנועי V8 עתירי הספק שבתחילת הדרך הגיעו מרובר ואחר כך פותחו על ידי TVR עצמה.
    בחודש יולי 2004 ניקולאי סמולנסקי רכש את TVR מידי בעליה הבריטי פטר וילר תמורת 15 מיליון פאונד בלבד. ניקולאי הצהיר כי למרות החלפת הבעלות ללאום אחר, החברה תישאר בריטית בכל אבריה, אך באפריל 2006 התהפכו היוצרות. הכנסות החברה צנחו, ייצור כלי הרכב ירד מ-12 ליום לכדי 3 או 4 ביום וניקולאי החליט להעביר את מפעל הייצור לטורינו שבאיטליה כאשר רק חטיבת המנועים תישאר במפעל הבריטי. כמו כן פוטרו 300 עובדי החברה, מה שגרם לסערה מקומית ולשביתה רחבה במפעל.

    דגמי טיואר בעולם 

    יגואר:
    חברת יגואר החלה את דרכה בשנת 1922בבלקפול בריטניה, כאשר מקימה היה ויליאם ליונס. בשנים אלו, ליונס עסק בייצור סירות לאופנועים ואלו היו פופולריות למדי במדינה. בשנים אלו כונו סירות אלו בשם SS, אך לאחר מלחה"ע השניה, הייתה בעיה להשתמש בכינוי זה מהטעמים המובנים, לכן בחר ליונס לשנות את שם החבר ליגואר. בשנים המאוחריות יותר, יגואר נהנתה מהצלחה מרשימה במכירות וכל על מסלול המירוצים, עד כדי כך שיגואר רכשה את דיימלר ב-1960.
    אולם בשנים המאוחרות יותר, נקלעה החברה למשבר כלכלי והיא החלה למכור את החטיבות השונות שבה עד שבשנת 1975 היא עברה לבעלות המדינה. בתחילת שנות השמונים, החברה שוחררה מידי המדינה על ידי סיר ג'ון אגן, אך העצמאות הזו לא החזיקה זמן רב. העלויות העצומות של פיתוח דגמים חדשים רוקנו את כיסי החברה ובשנת 1989 נרכשה החברה על ידי פורד.

    אתר יגואר בישראל 
    דגמי יגואר:
    וואלה | iCar 



    יונדאי:
    יונדאי היא אחת מיצרניות הרכב הצעירות בעולם. היא הוקמה בדרום קוריאה על ידי צ'ונג ג'ו יונג בשנת 1947. בתחילת דרכה, ייצרה החברה מכוניות על בסיס ההילמן האנטר הבריטית, אך זמן לא רב אחר כך החלה החברה לפתח וליצר את מכוניותיה בעצמה.
    כעת, יונדאי היא יצרנית הרכב הגדולה ביותר בדרום קוריאה כשהיא מכילה בתוכה גם את קיאה. הגדילה המהירה של החברה ברמה לכך ש-10 ממניותיה נשלטות על ידי מרצדס ו-4 אחוז ממניותיה נמצאות בבעלות מיצובישי כדי שאלו ירוויחו מהאחיזה בשוק הדרום קוריאני.
    בשנים האחרונות ידעה החברה צמיחה אדירה עם הרחבה משמעותית של ליין מכוניותיה והיא שואפת להגיע למעמד של היצרנית החמישית בגודלה בעולם עד שנת 2010.

    אתר יונדאי בישראל

    דגמי יונדאי:וואלה | iCar 

    לוטוס:
    האהבה למכוניות גרמה באופן מקרי לגמרי לקולין צ'פמן שנות החמישים המוקדמות להקים בזמנו החופשי סדנה לייצור מכוניות באורווה שמאחורי בית הוריו. המכונית הראשונה אותה בנה הייתה למעשה מכונית קיט לבניה עצמית ונקראה הלוטוס 6. אולם את החברה הוא הקים מאהבה למירוצים והמכונית הבאה מתוצרתו נועדה לנצח על המסלול. 
    החברה המשיכה לגדול בשנות השישים ועד השמונים עם מכוניות כמו העלית, אלן, אירופה והאספריט. החברה צברה לקוחות רבים ואוהדים מושבעים, אך בשנת 1982 מת קולין צ'פמן באוח מיסתורי. ג'נרל מוטורס מייד קפצה על המציאה ורכשה את סדנת המומחים, אך עד מהרה גילו אנשי GM כי אין הם יודעים כיצד "לאכול" את הסדנה והיא הוב הוצעה למכירה. הפעם קנה אותה רומנו ארטיאולי בשנת 1991, שהיה בעליה של בוגטי הכושלת, אך גם המפיץ העיקרי של לוטוס.
    אולם, 5 שנים מאוחר יותר, הידלדלות הונו כתוצה מכישלון בוגטי אילץ אותו למכור את החברה שוב והפעם היא נרכשה על ידי פרוטון המלזית שהצליחה לשפר משמעותית את המכירות. בימים אלו ממש, יתכן ולוסוס תעבור לידי פולקסווגן לאחר שזו ככל הנראה תרכוש את פרוטון.

    דגמי לוטוס:
    וואלה 

    למבורגיני:
    הוקמה בשנת 1963 על ידי פרוסיו למבורגיני; יצרן טרקטורים מכובד באיטליה. האגדה מספרת כי פרוסיו החל בייצור מכוניות ספורט לאחר ויכוח נוקב בנושא עם אנזו פרארי, מקימה של פרארי המתחרה. מהר מאוד מכוניות למבורגיני התפרסמו ברחבי העולם בייחוד המיורה, הקונטש והדיאבלו. ההצלחות לעומת זאת, לא הניבו פירות כלכליים וקרייזלר האמריקנית נחלצה לעזרה. אולם כיום, החברה שוכנת לבטח בחיקה של אודי בקונצרן פולקסווגן. ההצלחה המרשימה של המורצי'לאגו שכנעה את המתכננים ליצור בייבי למבו חדשה והרי זו הגייארדו בשנת 2003. כעת החברה מרחיבה את ההיצע לגרסאות פתוחות וחזקות מתמיד לאור החרפת התחרות בינה לבין פרארי ופורשה.

    דגמי למבורגיני:
    וואלה 

    לנד-רובר:
    לנד רובר הוקמה בשנת 1947 על ידי מאוריץ וילקס בבריטניה לאחר שזה אהב את הרעיון האמריקני לאזרח רכב שטח ממלחה"ע; הג'יפ. הלנד-רובר הראשון שנבנה בשנת 1948 היא אף מבוסס על הג'יפ האמריקני. ייחודן של מכוניות לנד-רובר נמצא בגוף האלומיניום שלהם שאינו רגיש לחלודה. מסורתיות היא אינה עוד ססמה בלנד-רובר משום שהדפנדר שאנו מכירים נמכר באותה תצורכ כמעט לאורך כל שנותיו. עם זאת, פריצת דרך משמעותית נרשמה בשנת 1970 עם ייצור הרינג'-רובר שהציע פאר מלכותי לצד יכולת שטח מעולה.
    לנד-רובר נמצאת כיום בבעלות פורד וב-2004 היא חידשה את הדיסקברי והרינג'-רובר וב-2006 אף הציגה את הפרילנדר החדש

    אתר לנד-רובר בישראל

    דגמי לנד-רובר:וואלה | iCar 


    לנצ'יה:
    וינסנקו לנצ'יה בנה את מכוניתו הראשונה הקרויה למבדה בשנת 1906 וזו הפכה אותו למפורסם מאוד. בשנת 1922 הוא הציג למבדה נוספת עם מתלים עצמאיים וזו הייתה גם ספורטיבית לנהיגה וגם מפוארת למדי. בשנות השלושים, גברה המודעות למבנה האוירודינמי ולנצ'יה שאפה להוביל בתחום, אך המאמץ דרש ממנה השקעה כלכלית עצומה, מה שהותיר אותה ללא עתודות של כסף. מייד אחר כך, ב-1955 החברה נרכשה על ידי קבוצת משקיעים. הניהול הכושל של הקבוצה החדשה החמיר עוד יותר את מצבה ובשנת 1969 לנצ'יה נרכשה על ידי פיאט. אולם, גם זו לא מצליחה שימוש ראוי עבור המותג והמכירות כיום בעולם נמצאות בשפל חסר תקדים.

    דגמי לנצ'יה:
    וואלה



    לקסוס:
    בשנת 1989 טויוטה עשתה את הבלתי יאומן; היא יצרה בתוכה מותג יוקרתי חדש המיועד לשיווק בארה"ב. כך נולדה הלקסוס LS400. אמנם חסרה לה תדמית יוקרתית ומיתוג כשל יריבות הפרימיום הרמאות כמו ב.מ.וו ומרצדס, מהר מאוד המותג כבש את אמריקה וכעת השיווק נפרש על מדינות נוספות בעולם. בשנת 2006 לקסוס הגיעה גם לישראל באופן סדיר.

    אתר לקסוס בישראל

    דגמי לקסוס:וואלה | iCar


    מאזדה:
    מאזדה החלה את דרכה בשנת 1920 כיצרנית של מיכון הנדסי וכלי עבודה ומשם התפתחה ליצור כלי רכב בשנת 1931 עם המאזדה GO. אולם המכונית הראשונה של מאזדה לקבל ארבעה גלגלים הייתה ה-R360 בשנת 1960. החברה היפנית התמקדה בייצור ומכירה לשוק היפני, אך בשנת 1996 כאשר נקלעה למשבר כלכלי, פורד הגדילה את חלקה בחברה לכדי 33 אחוזים. כיום החברה מציעה מספר רב של דגמים ברחבי העולם כולל מכוניות ספורטיביות הנעזרות במנוע רוטורי. בישראל המותג זוכה להצלחה מרשימה, בייחוד בשוק ציי הרכב, אך גם בקרב הלקוחות הפרטיים.

    אתר מאזדה בישראל

    דגמי מאזדה:וואלה |iCar


    מזרטי:
    בשנת 1914 הקימו ששת האחים לבית מזרטי חברה לייצור מכוניות מרוץ שהצליחו מאוד בתחרויות השונות. בשנת 1926 החליטו האחים לייצר מכוניות לכביש. אולם, בשנת 1937 מכרו האחים את אחזקותיהם בחברה למשפחת אורסי. אלו העבירו את הנהלת החברה מבולוניה למודה, אך במהלך 10 השנים עד 1957 נמכרו רק 137 מכוינות מתוצרת החברה. המשבר הכלכלי הביא למכירת החברה לסיטרואן הצרפתית, אך גם זו איבדה עניין מהר מאוד וזו מכרה את מזרטי ליידי דה-טומסו ב-1975. הנכירות נסקו לכדי 6,180 יחידות, אך צנחו שוב לכשליש מכך. ב-1989 רכשה פיאט 49 אחוזים מהחברה וב-1998 היא רכשה את 51 האחוזים הנותרים.
    כיום מזרטי זוכה לשיתוף פעולה מלא עם מחלקות הפיתוח של פרארי השייכת גם כן לקבוצת פיאט.
    דגמי מאזרטי בעולם :
    וואלה 



    מייבאך:
    החברה נוסדה בגרמניה על ידי וילהלם מאייבך ובנו קארל למטרת ייצור מנועים לצפלינים ומאוחר יותר לכלי רכב. וילהלם, שעבד במרצדס כמנהל טכני, החליט כי ביכולתו לייצר כלי רכב מפוארים יותר מאלו של רולס-רויס ובין השנים 1921 ל-1940 הוא ייצר 12 כלי רכב מרשימים. בשמן מלחה"ע השניה, ייצרה החברה מנועים עבור הצבא הגרמני, ובעיקר לטנק הפנצר. אולם, לאחר המלחמה, ייצור כלי הרכב פסק, עד לשנת 1997 בה החייתה מרצדס את המותג והציגה מכונית תצוגה הקרויה על השם מייבאך. רק ב-2002 הוצגה לבסוף המייבאך שאנו מכירים היום כמותג 'על' של מרצדס. למרות מחירה הגבוה, כבר באותה השנה נמכרו למעלה מ-1,000 יחידות ברחבי העולם.
    דגמי מייבאך בעולם:
    וואלה


    מיצובישי:
    כמו מרבית יצרניות הרכב מהמזרח, גם מיצובישי החלה את דרכה בתעשיה הכבדה. את המכונית הראשונה ייצרה מיצובישי ב-1917, אך היו אלו מספרים קטנים במיוחד. ייצור משמעותי החל רק בשנת 1959 עם בניית מכוניות מיני ורכבי שטח על פי מפרט אמריקני ובאישורם. הצמיחה לא אחרה לבוא ובאמצע שנות השבעים קרייזלר רכשה חלק ממניות החברה ומכרה את מכוניותיה תחת מותג קרייזלר בארה"ב. אולם בשנת 1991 נאלצה קרייזלר למכור את חלקב בחברה בעקבות קשיים כלכליים. 
    בשנת 1999 קונצרן דימלר קרייזלר מציל את מיצובישי מקריסה על ידי רכישה חוזרת של מניות. ב-2004 חוותה החברה זעזוע עמוק לאחר גילוי פרשת שחיטות גדולה בחברה, אך היא הצליחה לשרוד אותה. כיום היא מהווה שחקנית חשובה בתחום רכבי השטח והיא מצליחה לקטוף ניצחונות במרוצי הדקאר.

    אתר מיצובישי בישראל 

    דגמי מיצובישי:וואלה | iCar
     




    בברכה טל, מנהל ראשי לשעבר
     
  3.  
     
     
     
     
     
     
     

    מרצדס:
    מרצדס נחשבת ליצרנית הרכב הוותיקה בעולם. כבר ב-1886 בנה קרל בנץ את האופניים הממונעות הראשונות, ובאותו זמן, במרחק של כ-100 ק"מ משם בנה גוטליב דיימלר את הכרכרה הממונעת הראשונה, מה שלימים תזכה לתואר המכונית הראשונה בעולם. האגדה מספרת שדיימלר, למרות שהמציא את המכונית הראשונה בעולם, הוא לא אהב לנהוג בה משום של א ידע לנהוג בכרכרה. בשנת 1926 התאחדו שתי החברות והקימו את חברת מרצדס-בנץ.
    בשנים מאוחרות יותר, החלה מרצדס לייצר מכוניות איכותיות מאוד, אך בשנות השלושים עמדה החברה בפני קשיים כלכליים אדירים שכמעט חיסלו אותה. כמו כן, במהלך מלחה"ע השניה, מפעלי הייצור ספגו הפצצות רבות מבעלות הברית, אך באורח פלא החברה שרדה את המלחמה. עד סוף שנות הארבעים, התקדמה החברה בצעדי ענק. ההצלחות ינכרו גם על מסלולי המירוצים. בשנות השמונים מכרה החברה למעלה מ-600,000 אלף יחידות וב-1998 היא יצרה יחד עם קרייזלר את קונצרן דימלר קריזלר. באותה שנה הוצגה ה-A קלאס ואיפשרה ליצרנית משטוטגארט להרחיב את קהל לקוחותיה משמעותית. ב-2002 היא צרפה לשורותיה את מותג העל מייבאך ויחד עם מקלארן היא ייצרה ב-2004 את ה-SLR השרירית. בשנים הבאות, תרחיב מרצדס את היצע דגמיה גם לעבר רכבי ה-SUV והמיניואנים.

    אתר מרצדס בישראל 
    דגמי מרצדס:
    וואלה | iCar


    נובל:
    יצרנית מכוניות העל הבריטית נוסדה בשנת 1999 על ידי לי נובל במטרה לייצר מכוניות ספורט טהורות גזע. לי נובל הוא לא רק בעליה של החברה, אלא גם אחראי על עיצוב המכוניות שמהר מאוד קנו להן שם יקר ערך בעולם מכוניות העל. כולן בנויות על פי סטנדרטים גבוהים במיוחד ובטכנולוגיה מתקדמת. במפעלי הייצור, כל המכוניות נבנות בעבודת יד ובמספרים נמוכים מאוד.

    דגמי נובל בעולם:
    וואלה


    ניסאן:
    בתחילת דרכה, ב-1914 שמה של ניסאן היה דאטסון והחברה ייצרה בעיקר משאיות לשוק המקומי. בשנת 1931 יצרה החברה את מכוניתה הראשונה. בשנת 1928 נעשה שימוש לראשונה בשם ניסאן, אך רק ב-1934 נפרדה החטיבה רשמית תחת שם זה. החברה עסקה בייצור משאיות, מטוסים ומנועים בעיקר עבור הצבא היפני ובאותם שנים היא החלה לייצר מכוניות על בסיס דגמי אוסטין הבריטית. בשנת 1966 התאחדה החברה עם פריס מוטורס ואז החלה גם לשווק את מכוניותיה במכסיקו ובאוסטרליה. בשנות התשעים, נקלעה ניסאן למשבר כלכלי עמוק ובחודש מרץ 1999 היא נכנסה לשותפות המוצלחת עם רנו הצרפתית.
    כיום, תחת ניהולו של קרלוס גוסן, ניסאן נהנית מצמיחה משמעותית כולל בארה"ב תחת מותג היוקרה אינפיניטי, שהוקם בהשראת לקסוס של טויוטה.

    אתר ניסאן בישראל 

    דגמי ניסאן:וואלה | iCar
    סאאב:
    סאאב הוקמה בשנים המוקדמות של המאה העשרים כיצרנית מטוסים ומנועים. מכוניתה הראשונה נקראה 92 והיא הופיעה לראשונה ב-1949. היא הציעה הנעה קדמית שנחשבה לחדשנית בזמנה. אחריה באה ה-93 אשר הציעה מנוע שתי פעימות ושלושה צילידנרים וזו הביאה לחברה שלל תארים במרוצי הראלי. בשנת 1991 השתלטה ג'נרל מוטורס על סאאב והחליטה כי על החברה השוודית להציג דגמים חדשים במקום אלו המיושנים שהיו עד אז. אז נולדו ה-9-7 וה-9-3. כיום, החברה מציעה מיעוט דגמים ומצבה הכלכלי אינו מזהיר.

    אתר סאאב בישראל 
    דגמי סאאב:
    וואלה | iCar 

    סאנגיונג:
    סאנגיונג היא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בדרום קוריאה. היא נוסדה בשנת 1954 תחת השם הדונגואן והיא ייצרה כלי רכב כפולי הנעה עבור הצבא האמריקני. בשנת 1988 קבוצת משקיעים בשם סנגיונג השתלטה על החברה וב-1991 גם דימלר-בנץ (מרצדס בזמנו) נכנסה לשותפות. בשנת 1997 דייהו רכשה את השליטה בחברה, אך שוב מכרה אותה בשנת 2000 לידי חברה סינית בשם SAIC. כיום, סנגיונג נמצאת במאמץ לשפר את תדמיתה בעולם עם שיווק ארבעה כלי רכב חדשים.

    אתר סאנגיונג בישראל 

    דגמי סאנגיונג:וואלה | iCar

    סובארו:
    כמו מרבית יצרניות הרכב היפניות, גם סובארו הופיעה בשלב מאוחר יחסית. בתחילה נקראה החברה פוג'י תעשיות והיא ייצרה בעיקר מטוסים עבור הצבא היפני. המכונית הראשונה מתוצרתה נועדה לשוק המקומי ולערים צפופות עם מנוע 360 סמ"ק. המכונית האמיתית הראשונה מתוצרתה הייתה הלאונה בשנות השבעים. פיתוח מערכות להנעה כפולה היה השלב הבא. הכניסה הראשונה לעולם הראלי נעשתה בשנות השמונים, אך רק מתוך המטרה לבחון את מערכות ההנעה שפיתחה. קפיצת המדרגה הייתה בשנות התשעים כאשר קולין מקריי בחר לנהוג בלגסי טורבו ואח"כ גם באימפרזה המרוצי הראלי וכיום היא נהנית מקהל מעריצים רחב. בישראל ידעה החברה שנים מוצלחות במיוחד עם אחוזים גבוהים מנתח השוק.

    סובארו קרוסרואד

    סוזוקי:
    כיו טויוטה בתחילת דרכה, גם סוזוקי הייתה חטיבה בתוך יצרנית בתעשיות הכבדות של יפן. המכונית הראשונה מתוצרתה נקראה סוזו לייט והיא יועדה עבור צרכים עירוניים. מאוחר יותר, הציגה החברה מכוניות מתקדמות יותר, אך נשארה נאמנה לתפישת המינימליזם העירוני. ב-1970 יוצר הג'מני הראשן שפרץ את דרך החברה אל השטח, ב-1979 הגיעה האלטו הקטנה וב-1983 הקולוס. 
    כיום, סוזוקי היא יצרנית כלי הרכב הקטנים הגדולה ביפן וב-2001 היא נעשתה ליצרנית הרביעית בגודלה ביפן. לסוזוקי ישנה חטיבה גדולה ומתקדמת מאוד של אופנועים והיא מתחרה ישירות במיטב המוצרים של הונדה וימאהה.

    אתר סוזוקי בישראל 

    דגמי סוזוקי:וואלה | iCar 

    סיאט:
    סיאט (Sociedad Automoviles Espana de Turismo) נוסדה על ידי נשיא ספרד פרנקו בשנת 1950 במטרה לייצר כלי רכב לתושבי ספרד. אולם, מייד לאחר הדחת פרנקו והפיכת ספרד לדמוקרטיה, הבינה סיאט כי היא לא תשרוד ללא שותף כלכלי חזק. פיאט הייתה זו שהרימה את הכפפה, אך בשנות השמונים קבוצת פולקסווגן החלה להעמיק את אחיזתה בחברה, עד אשר הפכו מכוניות סיאט לגרמניות באיכותן. כיום חברה סיאט בקונצרן פולקסווגן והיא נהנית ממשאבי החברה ומהקדמה הטכנולוגית. בדור הדגמים של 2004, ניכרים שינויי יעצוב בולטים שנועדו להצעיר את המותג ולשפר את מיקומו בעולם.

    אתר סיאט בישראל

    דגמי סיאט:וואלה | iCar

    סיטרואן:
    למרות שנוסדה כבר בשנת 1917 על ידי אנדרי סיטרואן, המכונית הראשונה מתוצרתה הופיעה רק ב-1919 במפעלה שבפריז. עשר שנים מאוחר יותר הציג אנדרי את הטרקסיון אוונט שהציעה לראשונה הנעה קדמית ושאר חידושים. אולם, ההשקעה העצומה ברכב שהשקיע אנדרי גם הביאה למותו בטרם עת. מלבד ה-2CV וה-ID19, מכוניות רנו התגלו כמסובכות למדי, כמו ה-DS המהפכנית שהציעה מתלים הידראוליים, פנסים המאירים לתוך הפניה ועוד והדבר הוביל לקריסה כלכלית וסיטרואן הוצעה למכירה. פיג'ו רכשה את החברה בשנת 1974 ומאז לכל דגם של סיטרואן ישנו מקביל בבית פיג'ו. קפיצת המדרגה של הענק הצרפתי החלה עם הצגת ה-C5, ה-C3 וה-C4 שהוצגה ב-2004. ב-2006 החלה סיטרואן בניסיון לחזור לליגת מכוניות הפאר עם ה-C6.

    אתר סטרואן בישראל 
    דגמי סטרואן:
    וואלה | iCar


    סקודה:
    ההיסטוריה של סקודה השייכת לקונצרן פולקסווגן לוקח אותנו הרחק עד שנת 1895 לזמן שבו וקלב לאורין ווקלב קלמנט ייסדו חברה לייצור אופנועים. את הכניסה לעולם המכוניות עשו השניים עשר שנים מאוחר יותר. אולם גם בשנות החמישים והשישים, סבלו מכוניותיהם מתדמית סולידית מדי, למרות החיבה היחסית של הצרכנים במדינות מזרח אירופה, בעיקר משום שהייתה יצרנית הרכב היחידה בגוש המזרחי באותם שנים שהציגה חידושים מפעם לפעם. עלויות הייצור הזולות, משכו את פולקסווגן לרכוש 30 אחוזים מסקודה ב-1991, עד לביסוס שליטה מלאה בחברה בחודש מאי 2000. בשנת 2003, השקיעה פולקסווגן 1.5 מיליארד דולר בסקודה במטרה לקדם מאוד את יכולות הייצור של החברה הצ'כית. פירות ההשקעה היו הפאביה, הסופרב והאוקטביה המצליחה. ב-2006 נוסף דגם חדש העונה לשם רומסטר וב-2007 יחל שיווקה של פאביה חדשה.

    אתר סקודה בישראל 


    פגני:
    ב-1988 הורשיו פגני הקים חברה חדשה ליצור מכוניות על, לאחר שפרש ממשרת ניהול בלמבורגיני. בתחילת דרכה, התמחתה החברה בשיפור מכוניות למבורגיני ואף סיפקה שירותי תכנון עבורה. באותו זמן, החל הורשיו לתכנן את המכונית הראשונה מתוצרתו וב-1992 הילה מלאכת הבניה. בשנת 1993 נעשו הניסויים הראשונים במנהרת הרוח. ב-1994 תרמה מרצדס מנוע V12 עתיר הספק והמכונית המוגמרת הוצגה רשמית ב-1999 בתערוכת הרכב בז'נבה תחת השם זונדה C12. ב-2005 הודיע פגני על הכוונה לשלש את כמות הייצור ולהגיע ליבשת צפון אמריקה עד 2007.

    דגמי פגני בעולם:
    וואלה


    פולקסווגן:
     


    מכונית העם (פולקסווגן) תוכננה על ידי פרדיננד פורשה לבקשתו של הצורר הנאצי במטרה ליצור מכונית עממית זולה, המסוגלת לשאת ארבעה מבוגרים. למרות שהמכונית הייתה מוכנה לייצור עוד בשנות השלושים, מלחה"ע השניה גרמה לדחיית הפרויקט השאפתני. רק בסיום המלחמה, תחת ניהול בריטי החל ייצורה של מכונית העם בוולפסבורג. השם חיפושית ניתן לה במקרה על ידי עיתונאי אמריקני שסבר כי היא אכן דומה לחיפושית. החיפושית נחשבה להצלחה מסחררת וכבר בשנת 1957 נמכרה החיפושית השני מיליון. פולקסווגן החלה להקים מפעלי ייצור ברחבי העולם ולהרחיב את קשת דגמיה. ב-1965 פולקסווגן רכשה את אודי וחגגה את ייצור החיפושית ה-10 מיליון. ב-1972 עם מכירת החיפושית ה-15,007,034 היא הופכת למכונית הנמכרת ביותר בעולם לאחר ששברה את שיאה של הפורד מודל T (המכונית הראשונה להיבנות על פס ייצור). קפיצת המדרגה הגדולה של החברה הגרמנית ארעה ב-1974 עם הצגת הגולף הראשונה ובעקבותיה הפאסאט, הפולו והשירוקו הספורטיבית. מאוחר יותר רכשה פולקסווגן את סיאט, סקודה, בנטלי ולמבורגיני ונכון להיום היא מיוצגת במרבית קטגוריות הרכב בעולם כולל מכוניות פאר ושטח.

    אתר פולסווגן בישראל

    דגמי פולסווגן:וואלה | iCar 

    פורד:
    פורד נוסדה בשנת 1903 על ידי הנרי פורד שאת חותמו השאיר העולם הרכב בזכות ייצור המוני על גבי פס יצור עם הדגם מודל T. בשנות החמישים נאבקה פורד בשברולט תכופות על המקום הראשון ברשימת המכירות בארה"ב. התחרות נמשכה גם אל תוך שנות השישים עם ייצור מכוניות השרירים, עם ניצחון של פורד בזכות הרעיון של לי אייקוקה לייצור המוסטנג. הצמיחה נמשכה גם בשנות השבעים והשמונים, אך פורד החלה לאבד ממעמדה ליצרינות רכב מהמזרח, ובייחוד לאור מקרה הפורד פינטו שהתגלתה בנטייתה להתלקח בתאונות מאחור בעקבות כשל תכנוני שהוזנח.
    פורד נחשבת לאחת מיצרניות הרכב המובילות כשבבעלותה ישנן או היו חברות רבות כמו אסטון מרטין, וולוו, יגואר, מאזדה וכן חטיבה גדולה מאוד באירופה. אולם, בשנים האחרונות סובלת החברה מהפסדי עתק והיא נמצאת כרגע במאמץ לשפר את מצבה הכלכלי בעזרת התייעלות.
    השנת 2007 מכרה פורד את אסטון מרטין לקבוצת משקיעים בראשות סדנת פרודרייב.

    אתר פורד בישראל

    דגמי פורד:וואלה | <a href="http://www.icar.co.il/Man
כל הזכויות לאתר שמורות לבעל האתר ולו בלבד ,אם ראיתם חומר פוגע אנא דווחו לנו ונורידו , האתר נבנה על ידי יו-יו בניית אתרים בחינם כנסו ובנו לכם אתר בחינם שייך ליו-יו אתר פנאי לילדים ונוער האתר שיש בו הכל
דיווח על אתר
משחקים | אתרים לבנות | משפטים לפייסבוק | סרטונים מצחיקים | רקעים | בדיחות | משחקים יפים | משחקי בנות | משחקים לאייפון | משחקים חינם | חיפוש משחקים | משחקים וירטואלים |
משחקי דפדפן | דפי צביעה | עולם הדוגמניות | קונטר סטרייק | אתרים לילדים | 250 משחקים | עולם המשחקים | באבלס | תמונות מצחיקות | סטטוסים לפייסבוק | טריוויה | קטנטנים | 200 משחקים | משחקי בנים |